Pascal and Francis Bibliographic Databases

Help

Search results

Your search

kw.\*:("Test d'acquisition")

Document Type [dt]

A-Z Z-A Frequency ↓ Frequency ↑
Export in CSV

Publication Year[py]

A-Z Z-A Frequency ↓ Frequency ↑
Export in CSV

Discipline (document) [di]

A-Z Z-A Frequency ↓ Frequency ↑
Export in CSV

Language

A-Z Z-A Frequency ↓ Frequency ↑
Export in CSV

Author Country

A-Z Z-A Frequency ↓ Frequency ↑
Export in CSV

Results 1 to 25 of 84

  • Page / 4
Export

Selection :

  • and

Phonics instruction and student achievement in whole language first-grade classrooms = L'enseignement phonétique et les résultats des élèves dans des classes de langage entier en première annéeDAHL, K. L; SCHARER, P. L; LAWSON, L. L et al.Reading research quarterly. 1999, Vol 34, Num 3, pp 312-341, issn 0034-0553Article

Techniques d'évaluation de l'apprentissage scientifique = Assessment techniques of scientific learningCROS, D.Les Cahiers de l'ADMES (Villetaneuse). 1999, Num 12, pp 149-163, issn 0999-4319Conference Paper

Will that be on the test? Perceived task demands and test performance in a classroom context = La perception des élèves de ce qu'exigent les épreuves et les performances aux tests en classeBROEKKAMP, Hein; VAN DEN BERGH, Huub; VAN HOUT-WOLTERS, Bernadette H. A. M et al.European journal of psychology of education. 2002, Vol 17, Num 1, pp 75-92, issn 0256-2928Article

Eliciting students' understandings of chemical reactions using two forms of essay questions during a learning cycle = Expliciter les conceptions des étudiants concernant les réactions chimiques en utilisant deux formes de dissertations durant un cycle d'apprentissageCAVALLO, Ann M. L; MCNEELY, Jack C; MAREK, Edmund A et al.International journal of science education. 2003, Vol 25, Num 5, pp 583-603, issn 0950-0693, 21 p.Article

Die ontwikkeling van die ESSI-lees- en speltoets = The development of the ESSI reading and spelling test = Le développement du test de lecture et d'orthographe ESSIESTERHUYSE, K. G. F; BEUKES, R. B; HEYNS, P. M et al.South African journal of education. 2002, Vol 22, Num 2, pp 144-148, issn 0256-0100Article

From compliance to commitment: The need for constituent discourse in implementing testing policy = De la conformité à l'engagement : le besoin d'un discours fédérateur dans l'implémentation d'une politique d'examensDEBARD, Robert; KUBOW, Patricia K.Educational policy (Los Altos, Calif.). 2002, Vol 16, Num 3, pp 387-405, issn 0895-9048Article

Conceptual competition in physics learning = Concurrence conceptuelle dans l'apprentissage des sciences physiquesMALONEY, D. P; SIEGLER, R. S.International journal of science education. 1993, Vol 15, Num 3, pp 283-295, issn 0950-0693Article

The relative equitability of high-stakes testing versus teacher-assigned grades : An analysis of the Massachusetts comprehensive Assessment System (MCAS) = L'équitabilité relative des tests à enjeux contre la notation par les enseignants : une analyse du système d'évaluation général du Massachussets (MCAS)BRENNAN, Robert T; KIM, Jimmy; WENZ-GROSS, Melodie et al.Harvard educational review. 2001, Vol 71, Num 2, pp 173-216, issn 0017-8055Article

Do teacher unions hinder educational performance? Lessons learned from state sat and act scores = Les syndicats d'enseignants font-ils obstacle à la performance pédagogique ? Leçons tirées des résultats au SAT (Test d'Evaluation Scolaire) et à l'ACT (Test Universitaire Américain)STEELMAN, Lala Carr; POWELL, Brian; CARINI, Robert M et al.Harvard educational review. 2000, Vol 70, Num 4, pp 437-466, issn 0017-8055Article

Las pruebas de evaluación curricular en el proceso de evaluación psicopedagógica = Curriculum-based assessment tests in psychopedagogical assessment = Les épreuves d'évaluation des acquis scolaires dans la processus d'évaluation psychopédagogiqueFERNANDEZ, M.Infancia y aprendizaje. 1997, Num 79, pp 89-99, issn 0210-3702Article

L'élève, la lecture et l'ordinateurRAISKY, C.Documents INRAP. 1992, Num 106, 92 p.Article

Excellence in education versus high-stakes standardized testing = Excellence en éducation contre tests standards à enjeuxHILLIARD, A. G.Journal of teacher education. 2000, Vol 51, Num 4, pp 293-304, issn 0022-4871Article

La incidencia de los tests estandarizados en el mundo educativo. La necesidad de su reconversion educativa = Effects of standardized achievment tests on teaching. Need for educational alternative assessment = L'incidence des tests d'évaluation standardisés dans l'enseignement. La nécessité de leur reconversion pédagogiqueCALATAYUD SALOM, M. A.Revista de ciencias de la educación (Madrid). 1999, Num 180, pp 487-494, issn 0210-9581Article

The reverse effect of an attempt to shape reader awareness = L'effet inverse d'une tentative de modélisation de la conscience des lecteursMARTON, F; CARLSSON, M. A; HALASZ, L et al.Scandinavian journal of educational research. 1994, Vol 38, Num 3-4, pp 291-298, issn 0031-3831Article

A Label as a Hidden Persuader : Chemists' Neutralization ConceptSCHMIDT, H.-J.International journal of science education. 1991, Vol 13, Num 4, pp 459-471, issn 0950-0693Article

A comparison of linear, fixed common item, and concurrent parameter estimation equating procedures in capturing academic growth : Measurement, statistics, and research design = La comparaison de trois méthodes de test dans la mesure du progrès des résultats académiquesJODOIN, Michael G; KELLER, Lisa A; SWAMINATHAN, H et al.The Journal of experimental education. 2003, Vol 71, Num 3, pp 229-250, issn 0022-0973, 22 p.Article

A selective synthesis of the experimental literature on dynamic assessment = Une synthèse sélective des expériences ayant porté sur l'évaluation dynamiqueSWANSON, H. Lee; LUSSIER, Catherine M.Review of educational research. 2001, Vol 71, Num 2, pp 321-363, issn 0034-6543Article

'The Big Men' : A journalist's look at the Scholastic Aptitude Test = L'opinion d'un journaliste sur les tests d'aptitudes scolaires (S.A.T.)TELLEZ, Kip.Journal of curriculum studies. 2001, Vol 33, Num 2, pp 247-260, issn 0022-0272Article

A case-study of the predictive validity and reliability of Key Stage 2 test results, and teacher assessments, as baseline data for target-setting and value-added at Key Stage 3 = Une étude de cas sur la validité future et la fiabilité des résutats des tests en Key Stage 2 et l'évaluation des enseignants comme données de base pour la mise en place d'objectifs et l'amélioration du Key Stage 3MOODY, Ian.Curriculum journal. 2001, Vol 12, Num 1, pp 81-101, issn 0958-5176Article

Renewing the debate over the use of standardized testing in the evaluation of learning and teaching. Author's reply = Reprendre le débat à propos de l'utilisation des tests standardisés dans l'évaluation de l'apprentissage et de l'enseignement. Réponse de l'auteurCASAS, Francois R; MEAGHAN, Diane E; FROESE-GERMAIN, Bernie et al.Interchange (Toronto. 1984). 2001, Vol 32, Num 2, pp 147-190, issn 0826-4805, 43 p.Article

A Special Issue to Mark the MillenniumSOCKETT, Hugh.Journal of curriculum studies. 2000, Vol 32, Num 2, issn 0022-0272, 217 p.Serial Issue

Culture in the School : assessment and the content of education = La culture à l'école : évaluation et contenu des programmesESTEVE, J. M.European journal of teacher education. 2000, Vol 23, Num 1, pp 5-18, issn 0261-9768Article

How to raise children's early literacy? : The influence of family, teacher, and classroom in Northeast Brazil = Comment développer l'apprentissage précoce du langage lu et écrit chez les enfants? Influence de la famille, de l'enseignant et de la classe dans le Nord Est du BrésilFULLER, B; DELLAGNELO, L; STRATH, A et al.Comparative education review. 1999, Vol 43, Num 1, pp 1-35, issn 0010-4086Article

Effects of learning method and word type on acquiring vocabulary in an unfamiliar language = Les effets de la méthode d'apprentissage et du type de mot sur l'acquisition du vocabulaire dans une langue non familièreLOTTO, L; DE GROOT, A. M. B.Language learning. 1998, Vol 48, Num 1, pp 31-69, issn 0023-8333Article

Ecrire en grande section ou au cours préparatoire, est-ce écrire?CHIGNIER, J; MOREAU, P.Les Cahiers du CRELEF (Besançon). 1990, Num 30, pp 61-79, issn 0338-0483Article

  • Page / 4